כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 20 במאי 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

מהי השאלה שקל לפספס וחשיבותה לקבלת החלטת השקעה מאוד גבוהה?

לפי מיטש גולדברג (נשיא ClientFirst Strategy) באופן טבעי, כאשר אנו שוקלים רכישה של מניה של חברה מסוימת אנו לוקחים בחשבון את כל הסיבות שאמורות להביא לעליית המחיר. אוסיף ואומר שהדבר נכון, מן הסתם, גם ברכישת מדד, סחורה, או כל נייר ערך אחר. לדבריו, רוב המשקיעים לא לקוחים בחשבון דברים שעלולים להשתבש ולגרום לירידת המחיר. לכן השאלה שהוא ממליץ ללשאול היא:

מהם הדברים שעלולים לגרום לירידת מחיר המניה?

שוב, אני ממליץ להרחיב את הפרספקטיבה לכל סוגי ניירות הערך.

מובן שמה שעשוי להשתבש לא קשור בהכרח באופן הדוק לנייר הספציפי שרכשנו (ולכן קל לפספס אותו). למשל, מניה של חברה עשויה להיראות מאוד אטרקטיבית לנוכח הפעילות העסקית של אותה החברה, אך כל דבר שיפגע בשוק המניות כדוגמת משבר פוליטי בארה"ב, משבר בטחוני גלובלי וכדומה יפגע גם במחיר המניה המסוימת הזו.

בשווקי המט"ח אנו זוכרים מצבים בהם הודעה כלכלית או פוליטית דרמטית במדינה אחת השפיעה באופן משמעותי על מחירי המטבעות של מדינות אחרות שלכאורה לא קשורות להודעה.

כאשר אנו שואלים את השאלה הזו בטרם קבלת החלטת השקעה, אנו בעצם משלימים את התמונה ומאזנים אותה. באופן כזה לא רק שההחלטה שנקבל תהיה מושכלת יותר, גם יהיה לנו קל יותר להתמודד בהמשך עם מצבים שונים שהמציאות תייצר.

כמובן שמסחר טכני, כדוגמת זה שבו אני מתמחה ושמוצג בבלוג זה, פותר את הצורך הזה. מבחינתנו, הגרף מספק את כל האינפורמציה הרלוונטית, ואסטרטגיות הפעולה מספקות את ההכוונה הקונקרטית לפעולה. ניהול הסיכונים הוא זה שמאפשר לנו להתמודד עם תסריטי המציאות המשתנים וה- לעתים - מפתיעים.
ואולי גם במסחר טכני יש מקום לשאלה הזו... מה דעתכם?


נחזור לשבוע שחלף,

ה- USD היה המטבע החלש ביותר בשבוע שהסתיים, בעוד ה- EUR ועוד יותר ממנו ה- CHF היו המטבעות החזקים. הזהב, הכסף והנפט התחזקו, ואילו מדדי המניות חוו שבוע תנודתי ואדום בסך הכול.

שניים מהרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת (GBP/USD ו- AUD/NZD) נכנסו לפעולה כבר בלילה שבין ראשון לשני והגיעו ליעד הרווח שלהם.

ולשבוע הקרוב,

USD/JPY
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום חמישי האחרון (הקו האדום) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר לשורט. מחיר קטיעת ההפסד ימוקם מעל לשיא התיקון (הקו השחור) ויעד הרווח יהיה זהה לגודל הסיכון.






GBP/CAD
במסגרת זמן שבועית קל להבחין שמחיר של 1.7530 (הקו השחור) הוא רמת מחיר משמעותית. במהלך החודש האחרון המחיר פרץ את הקו הזה כלפי מעלה והתבסס מעליו. כעת יש להמתין לאיתות רכש (נר היפוך ל-לונג) על הקו הזה במסגרת זמן יומית או 4 שעתית. אגב, בקורס החדש שלי מסחר בקווי תמיכה והתנגדות אנו לומדים באופן יסודי ומעמיק כיצד להיעזר בקווי תמיכה והתנגדות לצורך איתור איתותי כניסה איכותיים, ומקסום הרווחים מהמסחר.




GOLD
עליית המחיר מעל לשיא של יום חמישי האחרון (הקו הירוק) תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות רכש. קטיעת ההפסד תמוקם מתחת לשיא התיקון (הקו השחור), ויעד הרווח ייקבע כך שיהיה זהה לגודל הסיכון שאנו לוקחים על עצמנו.






מדדי המניות בבורסה האמריקאית
בסקירה הקודמת שרטטתי את אזור הדשדוש בו שהה מדד ה- SPX, וכן שני קווי תמיכה שסביר להניח שיבלמו, ולו לטווח הקצר, מהלכי ירידה - אם יתרחשו. ואכן, הירידה העצמתית שהתרחשה ביום רביעי נבלמה על... קו התמיכה הקרוב.

מהלך העליות של ימים חמישי ושישי נבלם, לפחות לעת עתה, בחלק התחתון של אזור הדשדוש, כך שאם יופיע, במסגרת זמן יומית, נר היפוך לשורט, זה יהיה איתות איכותי למהלך ירידות צפוי.





שבוע מסחר מוצלח לכולם!








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה