כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 18 בנובמבר 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

ג'סי ליברמור, שהספר אודותיו - זכרונותיו של סוחר מניות מוול-סטריט, נחשב לקריאת חובה בעיני סוחרים רבים, אמר ש- "כסף נעשה על-ידי ישיבה (= המתנה), לא מסחר."  הגם שזוהי תובנה שמרבית הסוחרים והמשקיעים יודעים לצטט, רובם המכריע מתקשים לבצעה. לעתים מדובר בקושי פסיכולוגי לשבת ולהמתין להזדמנות המושלמת שתגיע, לעתים זוהי נקודת חולשה מנטאלית הנובעת מהחשש לפספס הזדמנות פז (כאילו שהשוק ייסגר מחר לתמיד ולא יהיו עוד הזדמנויות איכותיות), ולעתים הסיבה היא הבנה לקויה של הדרך הנכונה לבצע את הדברים.

סיבה נוספת בגללה רבים מתקשים להמתין בסבלנות לשווקים שיבצעו את המהלך הנכון בטרם יחנכו עסקה היא שהדבר סותר את ההכשרה שלנו ברוב תחומי החיים האחרים. מצליחנים ביזמות עסקית, בניהול, ובכלל בחיים, הוכשרו לקחת יוזמה ולהיות פרואקטיביים.

יזמים ומנהלים לא ממתינים שהדברים יסתדרו מעצמם, כפי שסוחרים סבלניים אמורים להמתין בסבלנות להיווצרות התבנית המדויקת, אלא לוקחים יוזמה ופועלים גם אם המציאות הרצויה להם לא קיימת. הם מתוגמלים כדי לפעול בתנאים שאינם אופטימליים. המצליחנים הגדולים ביותר בעסקים ובניהול הם לא אלה שממתינים שהדברים יסתדרו בהתאם לציפיות שלהם, אלא אלה שפועלים בנחישות בכל מצב.

הבא נבהיר, הצלחה במסחר ובהשקעות מחייבת המתנה סבלנית להופעת התבניות שעונות באופן מושלם על הדרישות שלנו. זה נכון בין שהפעולות שלכם מבוססות על ניתוח טכני, על ניתוח פונדמנטלי, או כל שיטת פעולה אחרת. סוחרים ומשקיעים מצליחים הם כמו צלפים. יושבים וממתינים בסבלנות, לעתים במשך שעות רבות ואף ימים, להופעת המטרה הנכונה, ואז הם ממתינים שהמטרה תנוע למיקום האופטימאלי.

וורן באפט הוא אמן ב- "לעשות כלום", זו אחת הסיבות להצלחתו הפנומנלית. הוא צוטט כאומר ש- "שוק ההון היא כלי להעברת כסף מחסרי הסבלנות לסבלניים." וורן באפט, אגב, ממתין לעתים חודשים רבים להופעת ההזדמנות שעונה על כל הקריטריונים שלו!

מובן שכדי להצליח במסחר ובהשקעות עלינו לסגל את צורות החשיבה וההתנהלות הנכונים. לא רק שעלינו להבין אותן באופן הכרתי, אלא הכרחי שנהפוך אותן לצורות חשיבה אוטומטיות ולהרגלי פעולה שגרתיים. את הקורס צורות החשיבה וההתנהלות של סוחרים מצליחים הכנתי בדיוק לצורך זה!

בואו נחזור לעניינים הטכניים של המסחר

השבוע שחלף,
ה- EUR היה המטבע החזק ביותר במהלך השבוע שחלף, ה- NZD היה החלש ביותר. הזהב והכסף המשיכו בדשדושם, אך סיימו את השבוע במחיר גבוה מזה שבו פתחו אותו, בעוד מחיר הנפט שירד ביום שלישי החזיר בהמשך השבוע כמעט את כל הירידה. מדדי המניות בבורסה האמריקאית המשיכו, בסך הכל, בדשדוש באזור השיא.

אף אחד מבין שני הצמדים שהוזכרו בסקירה הקודמת, לא ייצר את האיתות המיוחל, אם כי ה- EUR/USD מופיע גם בסקירה הנוכחית.

ולשבוע הקרוב,

EUR/USD
איתות איכותי שהתקבל ביום רביעי (נר היפוך על רצועת הבולינג'ר) נכנס לפעולה ביום חמישי. התיקון של יום שישי עשוי ליצר הזדמנות נוספת בדמות אסטרטגיית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר. ירידת המחיר מתחת לשפל של יום חמישי תשלים את התבנית ותספק איתות למכור את הצמד.






USD/CAD
הנר של יום שישי, הגם שלא הפגין עצמה יתרה, עונה מבחינתי על כל הקריטריונים של נר עוטף, ומכיוון שהוא נתמך על-ידי הממוצע נע פשוט 20 העולה, פריצת השיא שלו תשלים איתות רכש על-פי אסטרטגיית חזרה למגמה.







EUR/CAD
"נר היפוך על רצועת הבולינג'ר". האיתות למכור את הצמד יתקבל אם המחיר ירד מתחת לנמוך של יום שישי.








GBP/AUD
עוד איתות לשורט באסטרטגיית נר היפוך על רצועת הבולינג'ר...


איתות דומה מתקיים גם בצמד GBP/NZD






EUR/JPY
מאז אמצע ספטמבר הצמד נמצא באזור דשדוש. כעת, כאשר המחיר מתקרב לאזור התמיכה (הקו הירוק) אני ממתין לנר היפוך שייגע בקו הזה ויצביע לכיוון מעלה כדי לחנוך עסקת רכש. (הסבר מפורט בנושא ניתן במהלך הוובינר האחרון. )







מדדי המניות בבורסה האמריקאית
כאמור, בסך הכל מדדי המניות בבורסה האמריקאית המשיכו השבוע לדשדש. גם ברמה הסקטוריאלית חוסר ההחלטיות בלט השבוע, כאשר שלושה מהסקטורים סיימו את השבוע בעלייה ושלושה בירידה של מעל ל- 1/2%.

מדדי המניות של הבורסות המרכזיות באירופה, אגב, הרבה פחות אופטימיים מאחיהם האמריקאים ורובם נמצאים זה מכבר מתחת לממוצע נע פשוט 20 שלהם.




שבוע מסחר מוצלח לכולם!













תגובה 1:

  1. שי תודה רבה .שאתה חוזר על נושא המרכזי הזה הברור ונכון אבל מאוד קשה להיסוסם.

    השבמחק