כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 14 בינואר 2018

10 תובנות ששינו את קריירת המסחר שלי

היום הסטודנטים שלי החליטו "להבריז", אז ניצלתי את הזמן שהתפנה לי כדי לסרוק את קריירת המסחר שלי, ולזקק מתוכה את התובנות שבעזרתן צמחתי והשתפרתי במסחר. 
הרכישה של רוב התובנות היתה כרוכה בשכר לימוד כבד – הן במונחים כספיים והן במונחי זמן, ואין לי ספק שכל אחת ואחד מכם יכול לחסוך לעצמו חלק משכר הלימוד שאני שילמתי ע"י קריאת והפנמת התובנות. ערך רב במיוחד יפיקו אלה שיענו על השאלה "מה משמעות התובנה הזו עבורי?" ביחס לכל אחת מהתובנות ברשימה.
אגב, בכוונה אני מציג את התובנות בצורתן הגולמית, כמעט ללא הרחבה או פרשנות מכיוון שכל אחת ואחד מכם חייב לקחת את הדברים לכיוונים הייחודיים שלו. בהצלחה!
  1. מבחינה רציונלית, להצליח במסחר זה דבר פשוט. בפועל – לא! 
  2.  אין כזה דבר "המחיר חייב לרדת" או, "המחיר חייב לעלות". 
  3. היכולת לשלוט במצב הרגשי שלי, הן לאחר או במהלך הפסדים, והן לאחר או במהלך עסקאות מרוויחות היא מפתח קריטי להצלחה. 
  4.  כדי להצליח אני חייב להיות מסוגל לייצר לעצמי טריגרים. אסור לי לסמוך על אף אחד אחר, בלי קשר ליכולות ולמוניטין שלו. 
  5. כדי שאצליח, אסטרטגיות המסחר שלי חייבות להתאים לאופי ולפסיכולוגיה שלי. לכן, תחילה עלי להבין מהם האופי והפסיכולוגיה שלי! 
  6. מסחר הוא עניין סטטיסטי. ניסיון להגיע למצב שבו לא יהיו כלל עסקאות מפסידות, ניסיון להבין "איפה טעיתי" בכל טרייד שהניב הפסד, וכדומה, הם חסרי תוחלת. 
  7. כמו ספורטאי שכדי להישאר בכושר חייב להמשיך לשמור על אורח חיים ספורטיבי, ולהתאמן כל יום, כך גם סוחר בשוק ההון חייב להמשיך לשמור על חיים מאוזנים ולשמור על כושר. אי אפשר לנוח על זרי הדפנה! 
  8. במקרה הטוב, הדעות והמחשבות של אנשים אחרים לגבי השוק הן אנקדוטות נחמדות. בדרך כלל הן הסחות דעת שמשפיעות על שיקול הדעת שלנו לרעה. 
  9. רק רישום עקבי ומדויק של נתונים ושל עסקאות יכול לספק תמונה אמתית לגבי איכות האסטרטגיה או איכות המסחר שלי, ולאפשר הפקת לקחים ושיפור. בלי רישום מסודר שכזה הטיות קוגניטיביות יפגעו באיכות הפקת הלקחים שלנו. 
  10. הצלחה במסחר אורכת המון זמן, וכוללת הרבה אכזבות וכישלונות. רק תשוקה עזה ויכולת התאוששות גבוהות יאפשרו להתגבר עליהן. עד שלא תמצאו את התשוקה שלכם, הסיכוי שתצליחו נמוך.

בהצלחה,

שי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה