כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 6 בינואר 2018

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

סיום שנה ותחילת שנה הם זמנם של החזאים למיניהם, ושל אלה הבודקים בדיעבד את איכות התחזיות. סקירת אין-ספור המאמרים שפורסמו בשבוע-שבועיים האחרונים בנושא מסתכמת בשתי תובנות חשובות:


  1. היכולת לצפות את האירועים שיתרחשו נמוכה מאוד. הדבר נכון גם לאנשים או לגופים בעלי ידע, גישה למקורות המידע ומחלקות מחקר מרשימות כדוגמת בנקים וחברות השקעה גדולות.
  2. גם כאשר הצפי לגבי עצם ההתרחשות של האירוע העתידי מוכיח את עצמו כנכון, היכולת לצפות כיצד הוא ישפיע על השווקים הפיננסיים נמוכה.

מבחינתי מדובר בחיזוק חוזר ונשנה לשתי אמונות שעומדות בבסיס שיטות הפעולה שלי במסחר בשווקים הפיננסיים:

  1. התעלמות מוחלטת מהדעות, התחזיות והפעולות של אנשים וגופים אחרים. הדברים האלה נחמדים ברמה האנקדוטלית ואולי אף כטריגרים מעוררי מחשבה, אך לחלוטין לא כקלט שמשפיע על פעולות המסחר שלי.
  2. התבססות מוחלטת על רמזים שהשוק עצמו מספק, כלומר ניתוח טכני של גרף המחיר, בניסיון לצפות ברמת סבירות גבוהה מספיק מהלכים עתידיים.
אם אתם רוצים ללמוד לעומק את אסטרטגיות המסחר שלי - כולן או חלקן, צרו קשר.

בסך הכול, שבוע המסחר הראשון (והמקוצר) של שנת 2018, בדיוק כמו שלושת שבועות המסחר האחרונים, מצא את ה- USD נחלש אל מול כל המטבעות המרכזיים (חוץ מה- JPY), ואת ה- CAD מתחזק מול כולם. מדדי המניות בבורסה האמריקאית (ובעוד כמה מדינות...) ניצלו את השבוע הראשון של שנת 2018 כדי לשבור שיאים. מחירי הנפט, הזהב, הכסף ואפילו הביטקוין נהנו מעליות בימים הראשונים של שנת 2018. 


האם מומלץ לחזור לסחור?

ראשית, כמובן שהתשובה בהמשך משקפת את דעתי וניסיוני האישיים, ואינה מהווה המלצה!

מבחינתי, במועדים מועדים לפורענות (כדוגמת סיום ותחילת שנה) ברירת המחדל היא להפסיק לסחור, עד שהשוק מוכיח לי שהוא חזר לפעילות "רגילה". פעילות כזו מתאפיינת בטווחי ובמאפייני התנועה של צמדי המטבעות. האם ישנה תנועה בשוק? האם מאפייני התנועה של המחירים דומים לימים כתיקונם? ומבחן כמותי די-פשוט: האם האיתותים שהשוק סיפק ביום-יומיים האחרונים במסגרת זמן יומית וארבע שעתית הוכיחו את עצמם באחוזי הצלחה סבירים? 

כמובן שבדיקת שלושת המאפיינים האלה רלוונטית לכל סוגי ניירות הערך עליהם אני סוחר במסגרות הזמן בהן אני סוחר בכל אחד מהניירות.

לאור כל שלושת המבחנים הנ"ל, השווקים חזרו למתכונת רגילה, ולכן אני מתכוון לחזור למסחר רגיל.

למרות כל זאת, סקירת הגרפים במהלך סוף השבוע לא הניבה אף לא צמד מטבעות מעניין למעקב לקראת השבועה קרוב.


מאחל לכולכם חזרה מוצלחת לשגרה, ושובע מסחר מוצלח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה