כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שלישי, 14 ביוני 2011

מי רוצה מזל במסחר?

כולנו מכירים את אלה שיש להם "מזל". הם תפסו את המניה הנכונה, נכנסו לעסקה ברגע הנכון, לא קידמו את הסטופ או לא מימשו רווח מהר מדיי, ופשוט היה להם מזל – הטרייד שביצעו היה רווחי במיוחד.

בעצם מה זה מזל?
מזל הוא ראשי תיבות של:
מ – להיות במקום הנכון.
ז – בזמן הנכון. ו...
ללעשות!

כיצד סוחרת יכולה להיות במקום הנכון ובזמן הנכון?
כדי להבטיח שתהיי במקום הנכון בזמן הנכון, עליך להוציא לפועל את תכנית המסחר שלך באופן עקבי. להופיע לעבודה בכל יום, לבצע את הסריקה והסינון כפי שתכנית המסחר שלך קובעת, ולהיכנס לכל עסקה העונה על כל התנאים בכמויות הנכונות. תפקידה של תכנית המסחר לאפשר לך להיות במקום הנכון בזמן הנכון.

אם כך, כל שנותר לך כדי להבטיח שאכן תיהני מ- מ.ז.ל. בשוק ההון הוא לעשות! – להוציא לפועל את תכנית המסחר.

ישנם סוחרים ה"מקדשים" את הרווח. אני חושב שהם טועים. סוחר צריך "לקדש" את תכנית המסחר שלו, ה- מ.ז.ל. כבר ידאג לרווחים!

12 תגובות:

  1. אנונימי6/14/2011

    שי,
    כ"כ נכון. מאז שהתחיל יוני אני גם לא כל יום מצליחה להגיע למסחר, גם לא עוקבת אחרי התוכנית שלי וגם מוציאה לפועל שטויות. התוצאה מינוס 6R עד עכשיו. 11 טריידים מופסדים מול 3 ריווחיים.

    לא יודעת אם היה לי את החשק לשתף אם הפוסט היה כתוב בלשון זכר. כן יירבו, והלוואי וזה יהפוך למנהג.

    השבמחק
  2. I agree with your thoughts regarding "preserve the profits" - if the opportunity is there we have to take it. great post
    As I tell my trader friends, Luck doesn't work here anymore - I fired him 2 years ago...
    Ran

    השבמחק
  3. אנונימי6/15/2011

    אני עוקב אחרי כחודשיים - שלושה ואם אכן אלה התוצאות שלך אז זה נדיר ביותר בכל סטטיסטיקה של מסחר. אתה מרוויח כמעט בכל עסקה. אני לא מכיר אותך וסלח לי על ספקנותי אבל אני לא מאמין שאלה אכן עסקאות אמיתיות.

    השבמחק
  4. אנונימי,

    מכיוון שאתה לא מכיר אותי, הספקנות שלך במקומה.

    אין לי שום בעיה עם מערכת האמונות שלך, ואם זה מקדם אותך אתה מוזמן להמשיך ולהחזיק בה...


    שיהיה לך בהצלחה,
    שי

    השבמחק
  5. אנונימי6/15/2011

    האם אתה מוכן להעלות לאתר את פירוט העסקאות מהברוקר שלך ? אתה יכול למחוק כמובן את היקפי העסקאות ופרטים מזהים אבל שנראה תאריכים ומחירי כניסה ויציאה.

    השבמחק
  6. אנונימי6/15/2011

    שי,
    אחרי קריאת הפוסט (שתפקד בתור מראה) אתמול חזרתי לשביל (BACK ON TRACK), טרייד בתוכנית, רק אחד, ואחד שעבד. תודה

    השבמחק
  7. הי אנונימי
    בשוק הבלוגרים במקצוע זה ישנם הרבה שרלטנים וזיפנים. מהכרותי את שי הוא לא שייך לא לזה ולא לזה.
    שי הוא דוגמא לכל סוחר. " מצא את שיטת העבודה המייצרת לך הכנסה קבוע ויישם אותה קרוב ככל האפשר ל 100%" אחרי שמגיעים לזה הכל פשוט ולא צריך להוכיח דבר לאף אחד.

    השבמחק
  8. אנונימי6/15/2011

    למה לא צריך להוכיח ? שי מפרסם בלוג בו הוא כותב שהוא מבצע עסקאות מסוימות. יש לי ספק בכך שהוא אכן מבצע בפועל את כל העסקאות וכן מפרסם את כל העסקאות האמיתיות שהוא עושה. ככה אני, ספקן כשהתוצאות טובות מידי ... לדעתי כל אחד שמפרסם צריך להוכיח שהוא דובר אמת אם מבקשים ממנו. אולי אני רוצה לשכור אחד משירותיו המגוונים אבל רוצה הוכחת אמינות ?

    השבמחק
  9. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  10. כנראה שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב.

    לא מעניין אותי אם אתה (או כל אחד אחר) מאמין שאני מבצע את המסחר בפועל או לא, וגם לא האם אתה מאמין שסטטיסטיקות המסחר שאני מפרסם נכונות או לא.

    לגבי הבלוג ישנן רק שתי שאלות רלוונטיות: (1) האם אתה נהנה מקריאתו ו- (2) מפיק מכך תועלת? - אם כן - אתה מוזמן להמשיך לקרוא. אם לא, אתה מוזמן להפסיק...

    לגבי שכירת שירותיי - אם תרצה לעשות זאת יש דרך מקובלת, והיא אינה זו שבחרת...

    דרך אגב, אני מכיר מספר בלוגים של סוחרים מצליחים ואף אחד מהם לא מפרסם "הוכחות".

    מקווה שהדיון הזה הסתיים אחת ולתמיד.


    בהצלחה,
    שי

    השבמחק
  11. אנונימי6/15/2011

    אתה סוחר ותיק ויודע שנדיר מאוד למצוא שיטת מסחר שמרויחה כמעט כל הזמן ובמיוחד בשווקי הפורקס והמדדים בהם אתה פועל. אם אני יוצא מהנחה שאתה מפרסם את כל העסקאות שעשית ולא בוחר רק את הרווחיות הרי שאתה אחד הגדולים ויש לך זהב אמיתי ביד ! משום מה, כשאני מפעיל הגיון פשוט, נראה לי שהסיכוי שזו התמונה נמוך ביותר. אם זו התמונה אני מתנצל על כל מה שכתבתי. תוכיח לי שאני טועה.

    השבמחק
  12. אנונימי,

    1. אתה עוקב אחרי הבלוג שלי חודשיים - שלושה, והבלוג עצמו פעיל פחות מחצי שנה. לא היית עד לתקופות הפחות מוצלחות (והיו כאלה).

    2. האסטרטגיה שלפיה אני סוחר הניבה (במסחר חי) על מדד ה- DAX, ב- 10 השנים האחרונות, לפחות 50% תשואה בשנה. האם זה נקרא אצלך שיש לי זהב ביד?

    3. אם עוד לא הבנת, אין לי שום כוונה להוכיח לך שום דבר. קח את הרעיונות שאני מציג בבלוג, תבחן אותם בעצמך, תעשה התאמות לפי דעותיך ורעיונותיך, ותגיע למסקנות ולתובנות שלך.

    בהצלחה,
    שי

    השבמחק