כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום חמישי, 18 באוגוסט 2011

18/8/2011 - יום של חולשה מנטאלית...

הבוקר סבלתי מחולשה מנטאלית (לשמחתי, די נדירה...) שגרמה לי לבצע טרייד לא נכון (השני). הבעיה אינה עם ההפסד שהוא הניב, אלא עם תהליך קבלת ההחלטות. השורה התחתונה היא בוקר מאוזן.

DAX - טרייד ראשון
המדד פתח ב- gap down, נכנסתי לשורט בתיקון 38.2% (החץ האדום), התהפכתי ל-לונג כשהתיקון נמשך וקו ה- 61.8% נפרץ (החץ הירוק) ומימשתי את כל הכמות ברווח כאשר המדד הגיע לגבוה היומי (החץ הסגול).


DAX - טרייד שני
שתי טעויות מנטאליות:
  1. הגעתי עם התפישה שהמדד "צריך" לרדת היום. זה בפני עצמו לא נורא, אבל כאשר המחשבה הזו מעוותת את תהליכי קבלת ההחלטות זו כבר בעיה.
  2. כתוצאה מסעיף מס. 1 "פחדתי" להפסיד טרייד שורט מוצלח, ולכן נכנסתי לטרייד הזה בתזמון לא אופטימלי. תזמון לא אופטימלי = קיטון בסיכויי ההצלחה.
כ- 20 דקות לאחר סגירת הטרייד הראשון (ועדיין בשלב ה- pre market), המדד חזר למגמת ירידה. נכנסתי לשורט כשקו ה- 61.8% נשבר (החץ האדום) ומימשתי בהפסד כאשר נר הפתיחה של השוק טס למעלה (החץ השחור).

המלחמה המנטאלית שלנו אינה מסתיימת לעולם!


DAX טרייד שלישי
טרייד זהה לזה שעשיתי אתמול ושאני עושה בתדירות גבוהה על ה- NASDAQ, וההבדל בינו לבין הטרייד הקודם (הלא נכון) הוא שכאן התזמון נכון יותר. השיא של ה- session ארע 20 דקות לאחר פתיחת השוק, וכאן הסיכוי לשינוי מגמה גבוה יותר.

סרגל הפיבונאצ'י נמתח לפי טווח המחירים מרגע פתיחת ה- session, נכנסתי לשורט כשקו ה- 61.8% נשבר (החץ האדום) ומימשתי את כל הכמות ביעד הרווח (החץ הסגול).


דרך אגב, עד למועד כתיבת שורות אלה ה- DAX לא מימש את תחזיתי לירידות...

מאחל לכולם יום מוצלח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה