כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 14 באוגוסט 2011

מבט לשבוע הקרוב

אחד מהעקרונות של המסחר שלי במט"ח הוא לסחור רק על צמדים שאני מזהה בהם מגמה ברורה בגרף היומי. המגמה לא חייבת להיות ארוכת טווח, אבל אני צריך לחוש ברמת ביטחון גבוהה מהו כיוון התנועה הסביר לצמד ביום המסחר הקרוב.

צמדים בהם זיהיתי מגמה נכנסים לרשימת המעקב שלי ליום המסחר הקרוב, ויתבצע עליהם טרייד רק אם תתפתח תבנית פיבונאצ'י בתנאים המתאימים לי...

כזכור, בימים האחרונים של השבוע שעבר סערו שווקי המט"ח והמטבע שסיפק לי לאחרונה רצף של עסקאות מוצלחות ה- CHF ספג מכות קשות. ראו למשל את מה שקרה לצמד USD/CHF בשלושת ימי המסחר האחרונים.


הלילה, לראשונה מזה זמן רב, לא זיהיתי באף צמד מגמה ברורה. בסביבה כזו אחוזי ההצלחה מהם נהניתי בחודשים האחרונים לא מעניקים לי את ה"יתרון" המצדיק חניכת עסקאות. לפיכך, ברור לי שביום שני לפני הצהריים אעקוב רק אחרי מדד ה- DAX לצורך מסחר. עדיין איני יודע אם בשעות אחה"צ אעקוב אחרי ה- NASDAQ (זה תלוי בעיסוקים האחרים שלי...)

לקראת המשך השבוע, מסחר על צמדי מט"ח יבוא בחשבון רק אם אזהה בגרף יומי או בגרף של 4 שעות תבנית המצביעה על סיום התיקון וחזרה למגמה ארוכת הטווח או שאשוב לזהות מגמה ברורה.

חשוב לזכור, כסוחר יומי תפקידי לרכב על הגלים שמייצרים כוחות בעלי עצמה (ופרספקטיבת זמן ארוכה בהרבה משלי). כאשר אינני יכול לזהות את כיוונם של הגלים, את גובהם ואת המערבולות החבויות ביניהם עדיף לי להישאר על החוף.

מאחל לכולם שבוע מסחר מוצלח.


6 תגובות:

  1. תודה שי!

    פוסט מעניין!

    מה אתה אומר על האוזי דולר האם הוא לא התאים לשיטת המסחר שלך?

    אני אגב החזרתי בזכותו את רוב ההפסדים על היורו דולר.

    השבמחק
  2. איטואיטיב,

    האם אתה שואל על האוזי בלשון עבר? - בדיעבד כל מה שעבד התאים לשיטת המסחר שלי...

    אם אתה שואל לגבי העתיד הקרוב, אז כאמור, אני לא רואה כרגע מגמה...

    שבוע מסחר מוצלח!

    השבמחק
  3. היי שי!

    אם קשה לך אתה יכול לקרוא לי פשוט עוזר


    שאלתי לגבי העבר לגבי שבוע שעבר כי אצלי דווקא הצמד הזה עבד באופן מוצלח ביותר גם ללא מגמה בדיילי והאמת שלא ברור לי למה אתה מתנה כניסה לעסקה בשיטתך במגמה בדיילי כאשר אתה סוחר בטווח זמן של דקה, הרי גם במצב דשדוש בדיילי יכולות להיות הזדמנויות מצויינות למגמות קצרות בתוך היום לא?

    השבמחק
  4. עוזר,

    הכל זה שאלה של אחוזי הצלחה ותוחלת רווח.

    במסחר על ה- DAX אני לא מתייחס למגמה בגרף הדיילי והתוצאות מצוינות.

    באופן כללי העתקת האסטרטגיה של ה- DAX למסחר במט"ח נותנת תוצאות פחות טובות (חיובי אבל פחות). לכן, מכיוון שיש מגוון צמדי מט"ח אני מחפש דרך לשפר את אחוזי ההצלחה ותוחלת הרווח. מצאתי שמסחר עם המגמה היומית משפר לי את התוצאות.

    אם עבורך התעלמות מהמגמה בגרף היומי אינה פוגעת בתוצאות - תמשיך להתעלם!


    שי

    השבמחק
  5. שי,

    בשיטתך אתה נוהג להתהפך כלומר לסחור לפעמים במגמה הפוכה למגמה בה נכנסת לטרייד ויכול להיות שכתוצאה מכך תסחור לאחר ההתהפכות גם במגמה הפוכה למגמה היומית , אז איך אתה משיב לסתירה זו בין השיטה לבין ההתייחסות למגמה היומית?

    עוזר

    השבמחק
  6. עוזר,

    כאשר אני נכנס בתיקון של 61.8% אין התהפכות במקרה של שינוי מגמה (וזה מה שאני בדרך כלל עושה במסחר במט"ח). כשאני נכנס בתיקון של 38.2% = כניסה עם המגמה התוך-יומית המקורית, והצמד משנה כיוון, אז אני מתהפך.

    השבמחק