כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שני, 22 באוגוסט 2011

בחזרה לממוצע


אסטרטגיית המסחר שלכם מניבה בממוצע 60% טריידים מרוויחים ו- 8R רווח בחודש. נניח שבחודש מסוים האסטרטגיה הניבה 75% הצלחה ורווח של R12, מה סביר להניח שיקרה לתוצאות בחודש הבא?

התסריט הסביר ביותר הוא שבחודש הבא האסטרטגיה תחזור לממוצע שלה, ואולי אף תספק תוצאות נמוכות ממנו. זהו טבעה של הסטטיסטיקה.

מהו הלך הרוח הסביר אצל הסוחר?

רוב הסוחרים ייחסו את ההצלחה הגבוהה בחודש המסוים לשיפור שחל אצלם (במקום לסטייה הסטטיסטית) וכתוצאה מכך עלולים להגדיל – בצורה לא מוצדקת – את הסיכונים שהם לוקחים על עצמם, ואז התוצאות הפחות טובות ימונפו לרעת הסוחר עקב הסיכונים הגדולים שלקח.

מה קורה לאחר תקופה פחות מוצלחת?

רוב הסוחרים מתעלמים מהעובדה שגם במקרה של תקופה פחות טובה מדובר בסטייה סטטיסטית "לגיטימית" ושאין צורך לשנות דבר בתכנית העבודה שלהם, ומקטינים את הכמויות בהן הם סוחרים או שהם משנים את תכנית המסחר. התוצאה? כאשר, באופן בלתי נמנע, אחוזי ההצלחה ישתפרו ויחזרו לממוצע הסוחר לא ייהנה מהם מכיוון שהוא הקטין כמויות או שינה את תכנית המסחר!

מדוע זה קורה?

סוחר בשוק ההון, כמו כל אדם, נוטה ליחס משקל גבוה במיוחד למידע עדכני (תוצאות חודש המסחר האחרון), גם אם ערכו נמוך ממידע אחר (הסטטיסטיקה ארוכת הטווח של אסטרטגיית המסחר).

כמובן שלעתים נדרשים שינויים בתכנית המסחר, ולעתים אפילו יש צורך להחליפה לחלוטין, אולם החלטות חייבות להתקבל על סמך מידע סטטיסטי מבוסס ולא על סמך תחושת הבטן, הכאב או האופוריה שנבעו מימי המסחר האחרונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה