כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 19 ביולי 2014

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב


השבוע שעבר היה לא-קל, ראשית מהבחינה הלאומית.
סוחרים ומשקיעים המרגישים שהמצב מערער את יציבותם הרגשית עדיף שייקחו חופש מהפעילות בשווקים הפיננסיים! 

קושי רגשי (כמו כל מצב קיצון אחר) פוגם ביכולתנו לפעול בקור רוח. את השוק לא מעניין אם יש לי ילד הלוחם כרגע בעזה או אם אני נמצא בחרדה עקב נפילות טילים וצפירות אזעקה, הוא ינצל את החולשה שלי כדי לקחת את כספי!!

בשווקים, כפי שציינתי לא-פעם, הירידה בנפחי הפעילות עקב חופשות הקיץ מחייבת משנה זהירות והקפדה על כניסה לעסקאות האיכותיות ביותר בלבד.

מבין הרעיונות שהוצגו בדו"ח הקודם, רעיון המסחר על ה- EUR/GBP נכנס לפעולה ביום שלישי ויצא בסטופ ביום רביעי; השורט הפתוח על ה- GBP/CHF הגיע ליעד הרווח ולאחר מכן, ביום רביעי, סיפק איתות רכש (נרות של 4H) שפעל מעל ומעבר למצופה; ה- AUD/CHF פרץ את המשולש כלפי מעלה, ביצע retest וסיפק (בנרות של 4H) איתות להצטרפות למהלך העלייה (אסטרטגיית "חזרה לממוצע"). הצמד השלים מהלך כפול מגודל הסיכון; ה- PLATINUM השלים את תבנית ההיפוך שהוצגה ונמצא כרגע פחות או יותר במחיר הכניסה.

ולשבוע הקרוב:

EUR/USD
ביום שישי הצמד יצר  pin bar reversal על רצועת הבולינג'ר התחתונה, אך האיתות אינו מספיק איכותי לטעמי. בגרף השבועי ניתן לראות שהצמד הגיע לאזור תמיכה, ולכן מומלץ להמשיך ולעקוב אחריו כדי לזהות איתות רכש איכותי יותר ב- TF קטן יותר.





CAD/CHF
הצמד נמצא במגמת עלייה מזה 4 חודשים, מתוכם כחודש בתוך תעלה משופעת. מעניין לעקוב על מנת לזהות הזדמנויות להצטרף למגמה בסמוך לקו התמיכה (הקו הירוק).






GBP/ZUD
הצמד השלים ביום שישי האחרון תבנית היפוך המבוססת על רצועות בולינג'ר. שבירת המחיר 1.8150 תהווה איתות כניסה לשורט, כאשר קטיעת ההפסד תמוקם מעל ל- 1.8364, ויעד הרווח הראשוני יהיה 1.7935.






USDILS
המצב הביטחוני בכלל, וכניסת צה"ל לרצועת עזה בפרט, הספיקו להתחזקות קלה של הדולר האמריקאי ביחס לשקל, התחזקות שלא חרגה מתיקון "לגיטימי" לקו ההתנגדות היורד (הקו האדום). לפיכך, אלא אם יהיו התפתחויות שליליות דרמטיות, אין סימן להיחלשות השקל.





מדדי המניות 
לאחר שביום חמישי שווקי המניות שתתו דם, הגיע יום שישי והראה שלפחות הבורסות האמריקאיות עדיין לא מוכנות לרדת. ה- NASDAQ, למשל, עדיין נתמך היטב על הממוצע נע פשוט 20. לפחות בטווח הקצר, ניתן לצפות להמשך מגמת העלייה.

הבורסות האירופאיות, לעומת זאת, אינן מפגינות את אותה הנחישות, והן נראות כמי שישמחו לרדת.

מאחל לחיילינו שישובו בשלום לביתם, לעמנו שקט ושלווה ולכולנו שבוע מסחר מוצלח! 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה