כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום ראשון, 3 בינואר 2010

מה המטרות והיעדים שלך לשנת המסחר הבאה?

לקראת תחילת שנת המסחר הבאה אני בטוח שחשבת על המטרות והיעדים שלך – זה מרכיב מרכזי בתהליך השיפור של כל סוחר יומי. אם עדיין לא עשית זאת, וגם אם כן, להלן כמה נקודות למחשבה.

מטרה היא כיוון אליו ברצונך לצעוד. בהקשר של מסחר יומי מטרה עשויה להיות: "להפוך לסוחר יומי מצליח", "להפוך להיות רווחי", "להשתפר מבחינה מנטאלית" ועוד. מטרות כאלה אכן מצביעות על כיוון השיפור הרצוי, אך כמעט ואין להן ערך מעשי מכיוון שהן לא מפרטות את הפעולות שעליך לעשות כדי להגשימן, ואינן מפרטות מתי וכיצד תבחן את התקדמותך.

יעדים הם מטרות שהוגדרו מבחינת זמן וכמות, ולכן ניתן לבחון את מידת העמידה בהם. יעדים רלוונטיים לסוחר יומי עשויים להיות: "בתוך חצי שנה להרוויח ממסחר יומי מעל 2,000$ לחודש", או "לעמוד על ממוצע טריידים מרווחים של 70%".
למרות שיעדים כאלה הם בעלי ערך רב יותר מהמטרות מכיוון שניתן למדוד את העמידה בהם, עדיין יש להם חיסרון בולט – לא ברור מהי הדרך להשיגם!

כסוחרים יומיים השואפים להשתפר, עלינו לזכור שאחוזי הצלחה ורווחים הם תוצאות של עשיית הפעולות הנכונות. לכן, למרות שיש ליעדים הנוגעים לנקודות אלה ערך מסוים, את הערך הגבוהה ביותר נפיק אם נציב לעצמנו יעדים אופרטיביים שהשגתם תביא להשגת הרווחים הרצויים, או לפחות למגמת שיפור בדרך להשגתם.

כדי ליהנות מאחוזי ההצלחה ומהרווחים הרצויים באופן עקבי, עלינו: לעמוד בתכנית המסחר שלנו באופן מושלם. לכן זהו היעד שאליו עלינו לשאוף. אם אנו יודעים מה מונע מאתנו כיום לעמוד בתכנית המסחר, היעדים שנציב לעצמנו צריכים להיות שיפור בתחומים אלה.

יתכן, שהיעד הראשון שעלינו לקבוע הוא להשלים את כתיבת תכנית המסחר שלנו, ואולי יעד רלוונטי יהיה לבצע לפיה מסחר וירטואלי כדי שנבחן את יעילותה ונרכוש את הביטחון הדרוש להוצאתה לפועל? ואולי היעד הראוי הוא להיכנס לטריידים רק בתבנית מסוימת, או רק כאשר הטריגר נפרץ ולא שנייה לפני כן? ואולי יעד שיקדם אותנו לעבר השגת מטרותינו הוא לעמוד בפקודת הסטופ שנקבעה?

יתכן שחשיבה מעמיקה לגבי מצבנו הנוכחי כסוחרים יומיים יגלה שעלינו דווקא להשתפר בתחום המנטאלי. אם כך, הרי שהיעדים צריכים להתייחס לפרמטרים הרלוונטיים בתחום זה.
ברור שכסוחרים יומיים ברצוננו להרוויח. זוהי המטרה, ואם הדבר נוסח כראוי, זהו היעד הסופי. אולם מכיוון שרווחים כספיים הם תוצאה של פעולות, כדי להשיג יעד זה עלינו להציב יעדים הקשורים לפעולות אלה.

בהצלחה!

5 תגובות:

  1. הי שי
    תודה לבלוג החדש. ממסחר מעשי של שנה וקצת ועכשיו מסחר וירטואלי של כחודשיים וחצי, אין לי ספק ששם המשחק הוא מנטאלי ושוב מנטאלי. את הצד הטכני ניתן ללמוד בפרק זמן קצר יחסית.
    רווחים יגיעו רק לאחר שליטה מנטאלית.
    מחכה להמשך
    גדעון

    השבמחק
  2. שי
    הבלוג של TRADER-S סגור?
    גדעון

    השבמחק
  3. הי גדעון,

    קצת נמאס לי מהבלוג ההוא...
    בכל מקרה, אני חושב כמוך שהצד המנטאלי חשוב יותר, לכן הבלוג הזה הוא בעל ערך רב יותר.


    שנת מסחר מוצלחת

    השבמחק
  4. אנונימי1/16/2010

    תוכל אולי לתת דוגמא
    מפורטת של תוכנית מסחר

    השבמחק
  5. אנונימי,

    בפוסט אחר פירטתי את תהליך בניית תכנית המסחר...
    http://daytradingmentality.blogspot.com/2010/01/blog-post_11.html

    כפי שמפורט בפוסט ההוא, תכנית המסחר היא דבר אישי מכיוון שהיא מותאמת למאפיינים האישיים של הסוחר. תכנית המסחר שלי - או של כל אחד אחר - אינה מתאימה לך!

    לצערי, "רכישת" תכנית מסחר מוכחת באופן מפורט ומלא עולה כסף... (אני, למשל, שילמתי 5,000$ כשרציתי ללמוד מסוחר מצליח את שיטת המסחר שלו)

    כמובן שאתה יכול לחפש בבלוגים של סוחרים מצליחים או בספרים שיטות מסחר.

    בהצלחה

    השבמחק