כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 14 במאי 2011

הדרך למקצוענות במסחר

רבים מעוניינים להפוך לסוחרים מקצוענים ומחפשים את הדרך לעשות זאת. ובכן, ידידי, אין דרך למקצוענות במסחר, מקצוענות במסחר היא הדרך!

"מקצוענות" אינה איזה שהיא רמה של מומחיות, ידע או רווחים, היא גם לא פונקציה של מספר השעות שאתה מקדיש למסחר או של מספר הטריידים שאתה מבצע. "מקצוענות" היא עניין של גישה, וגישה מקצוענית כל אחד יכול לאמץ באופן מיידי.

כל אחד מכם, אלה הרוצים להפוך למקצוענים, מוזמן לדמיין כיצד תחשבו, תקבלו החלטות ותפעלו ביום שבו תהפכו למקצוענים, ולעשות זאת כבר מסיום קריאת מאמר זה. ברור שעם הזמן תבצעו את הדברים ברמת מיומנות גבוהה יותר, אך את הגישה עליכם לסגל כבר עכשיו!

אם כן, מהם הדברים המאפיינים סוחר מקצוען?

1. מקצוען סוחר כדי להרוויח –
מקצוען, בכל תחום, מתפרנס מהעיסוק שבחר לעצמו, ולכן מטרתו הראשונה היא להרוויח. פרמטרים כגון הנאה מהעבודה, ריגוש, צמיחה וכדומה חשובים בבחירת העיסוק, אך הם לא משפיעים על שיטת העבודה של המקצוען.

2. מקצוען ממזער סיכונים –
מכיוון שפרנסתו תלויה בדבר, מקצוען עושה ככל יכולתו כדי למזער סיכונים, גם אם הדבר כרוך בויתור על הזדמנויות אטרקטיביות.

3. מקצוען מגיע מוכן ליום העבודה –
לכל אחד שיטת עבודה ייחודית המתאימה לו, ודרך משלו להתכונן ליום העבודה, אך ללא יוצא מהכלל כל מקצוען מגיע מוכן לכל יום עבודה. אם מסיבה כלשהי המקצוען לא יכול להתכונן כראוי, הוא יותר, בדרך כלל, על יום העבודה.

4. מקצוען מוציא לפועל את תכנית העבודה כמיטב יכולתו –
סוחרים מצליחים מוציאים לפועל את תכניתם ב- 95% מהמקרים, ככל שאחוז המקרים בהם הסוחר סוטה מתכניתו גבוה יותר, כך רווחיו קטנים (או שהוא מפסיד כסף). מדוע סוחרים מצליחים לא עומדים בתכנית המסחר שלהם ב- 100% מהמקרים? - מכיוון שגם הם אנושיים וגם הם, עדיין, מתמודדים עם אתגרים מנטאליים ופסיכולוגיים שגורמים להם לסטות מהתכנית מדי פעם. בכל מקרה, סוחר מקצוען מסמן את היעד של 0% סטייה מתכנית המסחר שלו.

5. מקצוען לוקח אחריות על פעולותיו –
גורמים רבים משפיעים עלינו ועל התוצאות של פעולותינו, אולם על-פי רוב אין לנו שליטה על גורמים אלה. הדבר היחיד שיש לנו שליטה עליו הוא על האופן שבו אנו מגיבים למצבים המשתנים ועל הפעולות שלנו. בכל תחומי החיים, מקצוענים לוקחים אחריות מלאה על פעולותיהם ומבינים שהתוצאות עשויות להיות שונות מהמצופה בגלל סיבות שמחוץ לשליטתם.

6. מקצוען משתמש בכלי עבודה איכותיים –
בעיסוק שלנו כלי העבודה הם פלטפורמת המסחר, המחשב, תשתית הגלישה באינטרנט ואולי מספר תוכנות וספקי שירות נוספים. מכיוון שפרנסתו תלויה בדבר, המקצוען אינו מתפשר ומקפיד להשתמש בכלי העבודה המתאימים ביותר לצרכיו (שאינם דווקא המשוכללים או היקרים ביותר).

כפי שניתן לראות בבירור, כל אחד יכול להוציא לפועל – בגישה מקצוענית – את כל המאפיינים שהוזכרו לעיל. זה הכול עניין של החלטה ומחויבות, וזהו המאפיין האחרון של מקצוענים (לפחות במאמר זה), מקצוענים מפגינים מחויבות מלאה לתחום בו בחרו לעסוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה