כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 8 באוקטובר 2016

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

ביום שישי, בשעה 02:07 לפנות בוקר,  קרס ה- GBP לפתע מול כל המטבעות. למשל, הוא נחלש בכ- 500 פיפס מול ה- USD. כל הסיפור ארך 2 דקות, ולאחר מכן התרחש תיקון שלא הצליח להחזיר את כל הירידה. מה התניע את המהלך? כנראה אלגוריתם סורר, המבוסס על ניתוח כותרות החדשות, שהחליט למכור את ה- GBP בעקבות דברים שאמר נשיא צרפת. ברגע שהאלגוריתם הסורר התניע את מהלך הירידות, הצטרפו אליו אלגוריתמים נוספים מבוססי ניתוח טכני שזיהו תחילתו של... מהלך!

קיבלנו גרסה נוספת, מעט מעודנת מהקודמת, של flash crash (המקורית התרחשה במאי 2010 בבורסת המניות האמריקאית וגרמה להפסד של מיליארדי דולרים), ותזכורת לסכנות של שווקים פיננסיים בהם רוב הפעילות מבוצעת על-ידי אלגוריתמים.



המטבע החזק ביותר במהלך השבוע שחלף היה ה- USD, בעוד החלש ביותר היה ה- GBP שכאמור ספג חבטה ביום חמישי. אגב, באופן כללי ה- GBP הוא המטבע שנחלש במידה הרבה ביותר מאז תחילת השנה, מעל ל- 15% ביחס ל- USD.

מבין הסחורות, הנפט והגז התחזקו במהלך השבוע שעבר, בעוד הזהב והכסף נחלשו באופן משמעותי. מדדי המניות בבורסה האמריקאית עברו שבוע אדום בתוך טווח התנועה של השבוע שקדם לו.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, ה- USD/JPY וה- EUR/JPY פעלו היטב, למרות שהטריגר הופעל מוקדם מדיי בפתיחת השבוע, בעוד ה- NZD/CHF הניב הפסד. ה- CAD/JPY עדיין פתוח.

ולשבוע הקרוב,

הפעם זיהיתי רק צמד אחד מעניין למעקב במסגרת זמן יומית, אך מכיוון שצמדי מט"ח רבים נוגעים, במסגרת זמן יומית, ברצועת הבולינג'ר, מומלץ לעקוב אחריהם במסגרת זמן של 4 שעות כדי לזהות איתותים במהלך השבוע הבא.

AUD/CHF
שבירת השפל של יום חמישי (הקו האדום) תשלים תבנית היפוך ותאותת על כניסה לשורט.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
שבוע של דשדוש המשלים שלושה שבועות של דריכה במקום... בזמנים כאלה לנו אין מה לחפש במסגרת זמן יומית.









חתימה טובה לכולם, ושבוע מסחר מוצלח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה