כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 1 ביולי 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

השבוע שחלף היה עתיר עסקאות במסגרת זמן 4 שעתית על צמדי מטבעות. בסך הכל השוק סיפק 15 הזדמנויות באסטרטגיות המסחר שהצגתי כאן בבלוג בוובינרים, מתוכן 12 הגיעו ליעד הרווח. כמובן שבפועל לא ניתן היה ליהנות מכולן, ובכל זאת, השוק היה נדיב כלפינו. ניתן לצפות בעסקאות אלה בוובינר שהעברתי ביום חמישי האחרון.

במסגרת זמן יומית, שניים מהרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת נכנסו לפעולה ושניהם הגיעו ליעד הרווח. במהלך השבוע נוצרה הזדמנות אחת נוספת התואמת את האסטרטגיות הנ"ל, והיא עדיין פתוחה.

שני המטבעות החזקים במהלך השבוע שחלף היו ה- GBP וה- CAD, ואילו המטבע החלש ביותר בשבוע שחלף היה ה- JPY. מחיריהם של הזהב והכסף ירדו השבוע, ואילו מחירו של הנפט עלה. מדדי המניות בבורסה האמריקאית וברוב הבורסות המרכזיות נחלשו השבוע. 

סיכום חודש יוני
תחילה, חשוב להזכיר שמטרת הסקירה השבועית היא לימודית בלבד. הרעיונות המוצגים בה מתבססים על אסטרטגיות המסחר שהוצגו במהלך הוובינרים, ובוובינר העוקב לאחר הצגתם אנו מדברים על אלה מביניהם שנכנסו לפעולה. (המסחר שלי כולל שתי אסטרטגיות מסחר נוספות)

הדרך המומלצת עבורכם להשתמש ברעיונות האלה היא לנתח את השווקים בעצמכם, לזהות איתותים פוטנציאליים, ואז להשוות את הממצאים שלכם לאלה שלי.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירות השבועיות במהלך חודש יוני, 4 נכנסו לפעולה, ומתוכם אחד הניב הפסד ו- 3 הגיעו ליעד הרווח (75% הצלחה). 

זהו כמובן קמצוץ מהמסחר שלי בפועל הכולל בשווקי המט"ח זיהוי איתותים בכל יום מימי השבוע המבוססים על מסגרת זמן יומית וארבע שעתית, ומסחר תוך-יומי (day trading), במסגרת זמן של 5 דקות, על מדד הדקס. ולעתים על מדד הנאסד"ק.

המסחר בכל מסגרות הזמן ועל כל ניירות הערך מתבסס על אותן האסטרטגיות, כמובן עם התאמות הנדרשות בגלל מסגרת הזמן ומאפייני השווקים. המסחר התוך-יומי מניב, כמובן, את מרב העסקאות. 

במהלך חודש יוני המסחר התוך יומי (day trading) על מדד הדקס הניב 38 עסקאות, מתוכן 25 הרוויחו ו- 13 הפסידו. (65% הצלחה, 12R+ תשואה). מדד הנאסד"ק סיפק 23 עסקאות, מתוכן 15 הרוויחו ו- 8 הפסידו (65% הצלחה, 7R+ תשואה)

אגב, למען הסר ספק, במציאות לא היה ניתן להיכנס לכל העסקאות מכיוון שמיעוטן חפפו אחת לשנייה. 


ולשבוע הקרוב,

EUR/USD
לפני שניגש לרעיון הקונקרטי היחיד שזיהיתי השבוע, מעניין להתבונן בצמד EUR/USD שמאז סוף שנת 2014 נע בתוך טווח של כ- 1,100 פיפס.

התחזקות ה- EUR בתקופה האחרונה בכלל, ובשבוע האחרון בפרט, הביאה את מחירו לאזור ההתנגדות. כפי שניתן לראות, פריצות שווא הן בהחלט תסריט אפשרי (ולבטח פריצה אמתית של המחיר כלפי מעלה), אולם התסריט הראלי ביותר יהיה בלימה וירידה. אני מתכוון לעקוב אחרי הצמד כדי לזהות איתות כניסה לשורט במסגרת זמן יומית או 4 שעתית.


NZD/CHF
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום חמישי (הקו האדום) תשלים תבנית היפוך לשורט.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות בבורסה האמריקאית נחלשו השבוע, אולם מעניין לשים לב לשני דברים:
  1. הירידות לא לוו בנפח מסחר גבוה.
  2. הירידות נבלמו השבוע על קו התנגדות שהפך לקו תמיכה (לפחות במדד ה- SPX)
השורה התחתונה, לפחות מנקודת המבט של אסטרטגיות המסחר שלי, היא שכרגע לא קיים איתות קונקרטי לאף כיוון. אם יופיע נר היפוך המצביע לכיוון לונג על קו התמיכה (הקו האדום) זה יהיה איתות לרכוש את המדד, אם כי קשה לי להאמין שבעקבות איתות כזה יגיע מהלך עליות משמעותי.



שבוע מסחר מוצלח לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה