כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 8 ביולי 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

האם אתם מרגישים נוח במצב של חוסר נוחות?
אחד מהמפתחות להצלחה בשוק ההון, כמו בכל תחום אחר בחיים, הוא היכולת לפעול בקור רוח ובהתאם לתכניות הפעולה המתוכננות מראש גם במצבים לא נוחים.

מתי נוח לנו?
כאשר אנו  נמצאים באזור הנוחות, כאשר אנו פועלים בדומה לאופן שבו פועלים האחרים, כאשר אנו עושים פעולות שכבר עשינו בעבר ולכן אנו יודעים לצפות את התוצאות ברמת סבירות גבוהה.

הבעיה היא, כמובן, שרוב האנשים לא מצליחים במיוחד, ולכן אם ברצוננו להצליח עלינו לפעול באופן שונה מרוב האנשים. הסטטיסטיקה המוכרת בשוק ההון, למשל, היא שכ- 90% מהמשקיעים והסוחרים מפסידים. לכן פעילות "עם העדר" או, "בהתאם לחכמת ההמונים" כמו שיש כאלה שאוהבים לכנות זאת, כנראה שלא תביא אתכם להצלחה הרצויה!

אם ברצוננו לצמוח ולהגיע לרמות ביצוע ולתוצאות גבוהים יותר מאלה שיש לנו כרגע, עלינו להתנתק מההרגלים שהביאו אותנו למקום הזה, ולנסות דברים חדשים. ו... דברים חדשים יוצרים, באופן טבעי, חוסר נוחות. הם סותרים, או לפחות חורגים מההרגלים ומצורות החשיבה הישנים והמוכרים שלנו.

דוגמה?
בבקשה!
רוב האנשים המגיעים אליי למדו לקחת בחשבון הרבה מאוד פרמטרים בעת קבלת החלטות לגבי חניכת עסקה. למשל, במסחר יומי על מניות, רוב האנשים למדו שצריך לקחת בחשבון את שינויי נפח המסחר בכל אחד מהנרות המרכיבים את התבנית, את מצב מדד ה- SPX, את ה- TRIN, את ה- VIX, את מדד הסקטור הרלוונטי וכדומה.

לאן כל המידע הזה הביא אותם? הם חווים תסכול, בלבול, ולחץ. לא רק שאינם מרוויחים, הם גם לא מצליחים לראות את האור בקצה מנהרה. 

כאשר הם לומדים את פילוסופיית המסחר שלי ולאחר מכן את אסטרטגיות המסחר שלי, המתאפיינים בפשטות ובמיעוט אינדיקטורים, הם חשים חוסר נוחות. הם רגילים שכל עסקה מחייבת בדיקה יסודית ומחשבה מעמיקה בלחץ הזמן הנובע ממסחר במסגרת זמן קטנה יחסית, ולפתע הם נדרשים להתרגל לכך שהחלטות המסחר עצמן מתקבלות בקלות וכמעט ללא שיקול דעת, אך הן מתבסס על סטטיסטיקות שנבדקו באופן יסודי לפני תחילת המסחר

הם רגילים לשקלל כל כך הרבה נתונים, שהתבססות על 2-3 נתונים בלבד מרגיש להם מוזר, כמעט כמו הימור במקום החלטה מושכלת. 

אך רק אלה מביניהם שמצליחים להתגבר על חוסר הנוחות הכרוך בנטישת הרגלים ישנים ובסיגול חדשים, רק סוחרים המסוגלים לפעול בניגוד לדעה הרווחת כפי שהיא עשויה להשתקף בגרף המחיר, בחדרי המסחר ובהמלצות האנליסטים, יכולים להצליח.

היכולת להרגיש בנוח במצב של חוסר נוחות היא אחת מהיכולות ההכרחיות להצלחה!


שבוע המסחר שהסתיים היה דליל (או מקוצר, תלוי בשוק שבו אתם פועלים ובאופן שבו אתם מתייחסים למסחר במהלך חגים) לרגל יום העצמאות האמריקאי. ה- USD הפגין עצמה מול כל המטבעות המרכזיים, פרט ל- CAD שהיה חזק עוד יותר ממנו. גם ה- EUR הפגין עצמה יחסית לשאר המטבעות המרכזיים. המטבע החלש ביותר בשבוע שחלף היה ה- JPY, כאשר גם ה- AUD בלט בחולשתו.

מחיריהם של הזהב, הכסף והנפט ירדו השבוע. מדדי המניות בבורסה האמריקאית, שנהנו משבוע מסחר מקוצר, דשדשו.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, אף אחד לא נכנס לפעולה.


ולשבוע הקרוב,

חשוב לזכור: כל הרעיונות והדעות מוצגים כאן לצורך לימוד, מעקב, וניתוח. בוובינר ביום חמישי נדבר על חלקם. כל אחת ואחד מכם צריך לבחור את העסקאות שהוא מבצע בפועל אך ורק על סמך הניתוחים, האסטרטגיות, ההבנה, וניהול הסיכונים האישיים שלו!

 מבחינת ניהול הסיכונים, יש לשים לב שמתקיימים מספר איתותים לאותו הכיוון על מטבעות מסוימים.

AUD/USD
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום רביעי תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר, ותספק איתות למכור את הצמד.


AUD/JPY
שני המטבעות החלשים מהשבוע שעבר, מיצרים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר. שבירת הנמוך של יום רביעי תשלים את התבנית.








EUR/CAD 
הנר של יום שישי היה בתצורת נר עוטף (לא מושלם) המצביע לכיוון מטה, והוא נגע בממוצע נע פשוט 20 שנמצא במגמת ירידה. השילוב הזה מייצר איתות מכירה בשבירת הנמוך של הנר של יום שישי, לפי אסטרטגיית חזרה למגמה.







GBP/AUD
נר היפוך על רצועת הבולינג'ר. התבנית (לשורט) תושלם אם המחיר ירד מתחת לנמוך של יום שישי במהלך שני ימי המסחר הקרובים, ומבלי שעלה קודם לכן מעל לשיא שלו.







GBP/CAD
תבנית חזרה למגמה בתצורה דומה לזו המתקיימת בצמד EUR/CAD... 









NZD/CHF
צמד נוסף העומד להשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר...









מדדי המניות בבורסה האמריקאית

הבורסה האמריקאית פעלה השבוע במתכונת מקוצרת לרגל יום העצמאות, ובסך הכל מדדי המניות דשדשו. קו התמיכה שהוצג בסקירה הקודמת באזור 2405 על מדד ה- SPX, לא נבחן השבוע, ולכן הוא עדיין תקף.

ניסיון לקבל רמז לגבי העתיד בעזרת מדדי הסקטורים השונים, מייצר גם הוא תמונה מעורבת. בתמונה המצורפת ניתן לראות את  "מפת החום" של הסקטורים המרכזיים בבורסה האמריקאית בחמשת ימי המסחר האחרונים (מקור: www.sectorspdr.com) כפי שניתן לראות, 5 סקטורים "אדומים", 4 "ירוקים" ואחד אדיש. אגב, ככל שהפרספקטיבה גדולה יותר, כך המפה ירוקה יותר.

השורה התחתונה?
כרגיל, צריך להמתין לאיתותים קונקרטיים כל אחד בהתאם לאסטרטגיית המסחר שלו.

אגב, דשדוש השוק התבטא השבוע גם במסחר התוך-יומי על מדד ה- NASDAQ, שהסתיים באיזון.


שבוע מסחר מוצלח לכולם!










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה