כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 29 ביולי 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

השבוע שחלף

המטבע החלש ביותר בשבוע שחלף היה ה- CHF. הדבר נבע מהתפרצות של אופטימיות לגבי היחלשות שלו. כפי שניתן לראות בתמונת הצמד EUR/CHF במסגרת זמן יומית, בשונה מתנועה חדה הנובעת מפרסום חדשותי, תנועת המחיר הפעם נמשכה ברצף ארבעה ימים כך שאיתותים טכניים בהחלט היו עשויים לספק הזדמנויות איכותיות (אסטרטגיית הצטלבות הממוצעים עשתה את העבודה במקרה הזה).  מלבד הפרנק השווייצרי, גם ה-  USD הפגין חולשה בשבוע שחלף ביחס לשאר המטבעות.

ה- GBP, שהיה החלש ביותר לפני שבועיים, היה דווקא החזק ביותר בשבוע שחלף. לא נראה שמדובר בשינוי מגמה, אלא באתנחתה זמנית. הזהב והכסף התחזקו זה השבוע השלישי ברציפות, וגם מחיר הנפט נהנה משבוע מאוד חיובי.

מדדי המניות בבורסה האמריקאית שברו שיאים במהלך השבוע, אך בסופו של דבר לא היו החלטיים. מלבד הבורסה האמריקאית, המדדים האופטימיים ביותר בימים אלה הם של הנוג-קונג ושל הודו. לעומתם מדדי המניות של המדינות המרכזיות באירופה - גרמניה, צרפת, מדד היורו-סטוק כבר שינו כיוון (לפחות בפרספקטיבת הזמן בה אני בוחן את השווקים) ונצמאים במגמת ירידה.

ולשבוע הקרוב

מעניין יהיה לעקוב אחרי ה- CHF ולראות כיצד יתפתחו הדברים אחרי המהלך המשמעותי להיחלשותו. האם יתקבלו איתותים להמשכיות במהלך? ואולי דווקא להיפוך? המטבע היחיד המספק רעיונות קונקרטיים לקראת השבוע הקרוב הוא ה- AUD, והוא עושה זאת ברוב צמדי המטבעות. מעבר לכך, יהיה מעניין לעקוב גם אחרי הנפט...

AUD/USD
מחירו של הצמד מאוד מתוח, וזה כמובן לא מהווה סיבה מוצדקת לחנוך עסקת שורט. יחד עם זאת, אם המחיר ירד מתחת לשפל שנקבע ב- 21/7/2017 הצמד ישלים תבנית היפוך לשורט מבוססת רצועות בולינג'ר, וזה כבר יהיה איתות קונקרטי.

תבנית דומה מתקיימת גם ב- AUD/JPY.




EUR/AUD
תבנית דומה לקודמת... פריצת השיא של יום שישי תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר, הפעם ל-לונג.

תבנית דומה מתקיימת ב- GBP/AUD.







AUD/NZD
ועוד תבנית היפוך שהשלמתה תצביע על חולשת ה- AUD...









נפט (WTI)
מאז ה- 20 ליוני 2017, מחיר הנפט נתמך על קו תמיכה אלכסוני עולה (הקו הירוק). מתיחת קו התנגדות מקביל לקו התמיכה מעל לשיא בין שני השפלים הראשונים (מסומן בחץ) יוצרת תעלה עולה. במצב כזה אני ממתין לאיתות רכש על קו התמיכה (הקו הירוק) או על קו ההתנגדות - במידה והוא ייפרץ קודם לכן.






מדדי המניות בבורסה האמריקאית

הכלכלן הנודע זוכה פרס הנובל, רוברט שילר טוען שבורסות המניות ניצבות בפני מפולת. שילר, שניבא את בועת ההיי-טק ובועת הדיור טוען שהתנאים הנוכחיים דומים לאלה ששררו לפני המפולת של 1929 ולקראת המשבר של שנת 2000. האינדיקטור העיקרי שמעורר את דאגתו הוא מכפיל הרווח הגבוה מדיי (היחס בין מחירי המניות לרווחי החברות).

ראוי לזכור שלצד תחזיותיו המוצלחות היו לשילר גם תחזיות פחות מוצלחות. מובן שהן זוכות ליחסי ציבור פחותים... למשל, בשנת 2015 הוא המליץ להשקיע בשוק המניות ביוון. רק בימים אלה השוק היווני חוזר לרמת המחירים ששררה במועד ההמלצה, אחרי שבתחילת שנת 2016 כבר היה ברמה נמוכה בכמעט 50%...



כאמור, מדדי המניות האמריקאים פרצו השבוע לשיאים חדשים (יום חמישי) אך מיד ירדו בעצמה. חוסר הנחישות מתבטא גם במדדי המניות הסקטוריאליים - 5 ירוקים בשבוע שחלף, 4 אדומים ואחד כמעט ללא שינוי.

קראנו בתחילת הסקירה את דעתו של הכלכלן זוכה פרס הנובל רוברט שילר, אך בסך הכל המגמה היא עדיין מגמת עלייה, ובכל מקרה מבחינת אסטרטגיות המסחר שלי אין אף איתות קונקרטי. לכן, כפי שכנראה יהיה לפחות עד תחילת ספטמבר, צריך להמשיך ולהמתין.


זכרו, אנו נמצאים בשיא עונת המלפפונים, וזהירות רבה במיוחד נדרשת!
שבוע מוצלח!!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה