כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 22 ביולי 2017

ניתוח השווקים לקראת שבוע המסחר הקרוב

מבט מאקרו כלכלי

שתי נקודות מאקרו כלכליות צדו את עיני במהלך סוף השבוע הנוכחי.

הראשונה היא שהשווקים צופים העלאת ריבית נוספת השנה בארצות הברית, דבר שבאופן עקרוני תומך בהתחזקות הדולר האמריקאי ובהיחלשות המניות. יחד עם זאת, מכיוון שמדינות נוספות בוחנות אמצעים לצמצום היצע הכסף, יתכן שההשפעות על מחירי צמדי מהטבעות יתקזזו, אך ההשפעות השליליות על הכלכלה העולמית ועל מחירי המניות דווקא תהיה מצטברת.

הנקודה השנייה היא חשש של כלכלנים מובילים (ביל גרוס, כריס ווטלינג)שהצמיחה הכלכלית האחרונה, זו שבעטיה הבנקים המרכזיים יפעילו את המדיניות המוניטרית המצמצמת, לא נשענת על יסודות איתנים מספיק שיאפשרו לה להתמודד עם העלאות הריבית וצמצום היצע הכסף.

בהקשר הזה כדאי להזכיר למשקיעי המניות את המלצתו של גורו ההשקעות האמריקאי ג'ים קרמר: "מזומן הוא הגידור האופטימלי בסביבה בה השווקים מגיעים לגבהים מסוכנים. הם עשויים להגן מפני הפסדים הרסניים." אגב, הוא לא ממליץ לצאת משוק המניות לחלוטין, אלא רק להתאים את היקף החשיפה לרמת הסיכון הנובעת מגובה השוק.


השבוע שחלף,

המטבע החלש ביותר בשבוע שחלף היה ה- GBP, והחזקים היו ה- EUR ועוד יותר ממנו אחיו הקטן ה- CHF. הזהב והכסף התחזקו זה השבוע השני ברציפות, בעוד מחירו של הנפט ירד במעט. מדדי המניות פרצו לשיאים חדשים וסיימו שבוע נוסף של עליה.

מבין הרעיונות שהוצגו בסקירה הקודמת, היחיד שנכנס לפעולה היה ה- GBP/AUD, אך זה קרה מוקדם מדיי בלילה שבין יום ראשון לשני. חניכת עסקה על סמך הרעיון הזה היתה מניבה הפסד.


ולשבוע הקרוב,

EUR/USD
בסקירה הקודמת התייחסתי לאזור ההתנגדות אליו טיפס מחיר הצמד (קו ההתנגדות מייצג בצורה ויזואלית המקלה על המסחר את האזור הזה), ובוובינר של יום חמישי הראיתי שהמחיר פרץ את קו ההתנגדות. כעת יש להמתין לתיקון ולקבלת איתות להמשך עליות, או לכך שמדובר היה בפריצת שווא ושבעצם אזור ההתנגדות הוכיח את עצמו ובלם את העליות.

בשני המקרים, אני דורש איתות קונקרטי בכדי לחנוך עסקה.

מצב דומה מתקיים בצמד NZD/USD שאף הוא הוצג בסקירה הקודמת.


CAD/JPY
צמד נוסף המתמודד מזה כשבועיים עם אזור התנגדות. בגרף השבועי ניתן לראות שבסוף שנת 2015 האזור הזה שימש כתמיכה שנשברה בסופו של דבר (בפרספקטיבה גדולה עוד יותר ניתן לראות שגם קודם לכן אזור המחיר הזה היה משמעותי). גם במקרה זה יש להמתין לאיתות קונקרטי (במסגרת זמן יומית או 4 שעתית) שיסמן את הכיוון לאחר הכרעת המאבק בין הקונים למוכרים...

אם ברצונכם ללמוד בצורה מסודרת כיצד אני משרטט את קווי התמיכה וההתנגדות וסוחר בעזרתם הקישו כאן.


GBP/JPY
הפעם ניתן לראות את התמונה בגרף יומי... משולש בו הכיוון הכללי נוטה באופן מובהק כלפי מעלה, לכן יש עדיפות לאיתותי רכש על קו התמיכה או בפריצת קו ההתנגדות.







AUD/NZD
עוד משולש, הפעם בלי נטייה לכיוון מסוים. איתותים לכל הכיוונים יתקבלו בברכה!








NZD/JPY
ההתמודדות של הצמד עם אזור ההתנגדות הוצגה כבר בסקירה הקודמת, ובעצם שום דבר מהותי לא השתנה. לכן גם כאן אנו ממתינים לראות כיצד תנועת המחיר תגיב להתמודדות עם אזור ההתנגדות, בתקווה שיתקבל איתות קונקרטי במסגרת זמן יומית או 4 שעתית.






CAD/CHF
ירידת המחיר מתחת לשפל של יום שלישי האחרון תשלים תבנית היפוך מבוססת רצועות בולינג'ר ותספק איתות למכור את הצמד.








מדדי המניות בבורסה האמריקאית
מדדי המניות בבורסה האמריקאית שברו השבוע שיאים היסטוריים. האם נפחי המסחר הנמוכים יחסית שנלוו לכך קשורים לעונה או לנחישות השוק? ואולי מדובר בשילוב של שניהם יחד? בכל מקרה, אף אחת מאסטרטגיות המסחר שלי לא מספקת איתות קונקרטי.

מבט סקטוריאלי מצביע על 6 סקטורים שהתחזקו בשבוע שחלף, 3 שנחלשו ואחד אדיש - לא רמת האחידות שהיינו מצפים לראות כשהשווקים נחושים לעלות!

בשונה מהמדדים האמריקאים, המדדים של רוב הבורסות האירופאיות נחלשו בשבוע שחלף, וככלל ניתן לומר ששאר הבורסות בעולם לא חולקות את האופטימיות האמריקאית.


כזכור, ככל שאנו נמצאים עמוק יותר בתוך חודשי הקיץ, כך נפחי המסחר יורדים ונדרשת התאמת סגנון המסחר לכך.

שבוע מסחר מוצלח לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה