כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שבת, 29 במאי 2010

סיכום טריידים של חודש מאי

כרגיל, אני מבצע ניתוח סטטיסטי מקיף של הטריידים שביצעתי. הניתוח הסטטיסטי הוא הבסיס לזיהוי תחומים הדורשים שיפור או בחינה יסודית יותר.

להלן ריכוז כללי של הנתונים בטריידים שבוצעו במהלך חודש מאי על חוזים עתידיים:
מיני נסד"ק - 8 טריידים, 88% הצלחה
מיני ספיי - 2 טרייידים, 100% הצלחה
יורו/דולר - 29 טריידים, 66% הצלחה
דקס - 8 טריידים, 75% הצלחה

* ברשותכם, את הנתונים לגבי הרווחים הכספיים אשמור לעצמי...

אחוזי ההצלחה הנמוכים יותר בצמד יורו/דולר נובעים מכך שפעמיים חרגתי מכללי המסחר ונכנסתי לטריידים שהייתי חייב לוותר עליהם. בלי שני הטריידים האלה אחוזי ההצלחה היו עומדים על 70%.

שיעור חשוב נוסף: בסך הכול, החריגות שביצעתי מתכנית המסחר (והן היוו פחות מ- 10% מסך כל הטריידים שלי) גרמו לי לנזק, נטו, של מעל 2,000 דולר. אכן, חריגה מתכנית המסחר פוגעת ברווחים!!

הנתונים הסטטיסטיים מספקים לי חומר לניתוחים חשובים נוספים הקשורים למקסום הרווחיות של אסטרטגיית המסחר שלי. בין היתר, באיזה שעות האסטרטגיה מניבה טריגרים אמינים יותר (בעיקר בכל הקשור לצמד יורו/דולר), האם ניתן לשפר את נקודת הכניסה או את נקודות היציאה כך שתוחלת הרווח תגדל, ועוד.

מקווה שגם לכם היה חודש מוצלח,
שי





5 תגובות:

  1. היי שי -
    שאלה ביחס לאסטרטגיה שלך:
    אני מבין שכאשר אתה מזהה מגמה (נניח חיובית), אתה מחכה לתיקון ונכנס בלונג בנקודת פיבונצ'י העליונה. אם המניה יורדת לנקודת פיבונצ'י תחתונה, אתה סוגר את הלונג ופותח שורט עם יעד של נקודת הפתיחה.

    השאלות:1. מהי נקודת הסטופ לוס בטרייד השני?
    2. מהו יעד הרווח בטרייד הראשון?

    תודה!

    השבמחק
  2. היי אבי,

    1. גם בטרייד ההיפוך הסטופ נקבע לפי נקודת פיבונאצ'י, כאשר הריינג' הרלוונטי הוא המגמה החדשה.

    2. יעד הרווח בטרייד הראשון הוא Fibonacci extension

    קח לתשומת לבך שיש עוד כמה ניואנסים מאוד חשובים לאסטרטגיה (שאותם אני לא מציג כאן בבלוג...).

    השבמחק
  3. תודה, שי -
    רק נקודה אחת להבהרה - אני מנסה להבין אם בעצם אתה עושה רברסל (כלומר אתה מחכה שהמניה תחזור למגמה הראשית אחרי הגעה לנקודת פיבונצ'י בתיקון) או קונה מיד?

    השבמחק
  4. הי שי
    אין מילה להוסיף על התוצאות.
    לי החודש היה קשה למסחר.אני מסתמך על מסחר במניות בכיוון השוק, החודש היה לי קושי לזהות כיון בשוק לאחר שעה-שעה וחצי של מסחר.
    תמשיך כך
    גדעון

    השבמחק
  5. אבי,
    כשהנייר מגיע לתיקון פיבונאצ'י אני קונה מייד, לא ממתין לתבנית ריברסל או משהו כזה.

    גדעון,
    תודה. אכן היו ימים רבים של שינויי כיוון דרמטיים בתוך היום, דבר שהיקשה על המסחר.

    השבמחק