כמה כסף הפסדת מביצוע פעולות שאתה יודע שאסור לעשות?
למה אתה לא עושה את מה שאתה יודע שעליך לעשות?
למה אתה חוזר על אותן טעויות שוב ושוב?
איך יוצאים ממעגל ההפסדים?
התשובות לכל השאלות האלה נמצאות במרחב המנטאלי...

יום שלישי, 18 במאי 2010

טרייד על ה- DAX


טרייד נחמד מהיום (חוזה עתידי על ה- DAX) לצורך נוחות הצפייה, הגרף המצורף הוא בנרות של 10 דקות, אך המסחר עצמו נעשה בנרות של דקה.

תחילה המתנתי שהשוק "יתפוס כיוון", וכפי שניתן לראות בבירור, בתחילת היום הכיוון היה למעלה. נקודה A מצביעה על השיא של הבוקר שלאחריו החל תיקון. נכנסתי ל- LONG בדיוק כאשר המדד הגיע לתיקון פיבונצ'י של 38.2% (נקודה B). בגרף ביצוע פקודת הקנייה מסומנת על-ידי משולש כחול.

לצערי המדד המשיך לרדת, ובנקודה C התבצע היפוך, כלומר, נסגרה פוזיציית ה- LONG ובו-זמנית נפתחה פוזיציית SHORT (המשלוש האדום בגרף מצביע על ביצוע הפקודה על-ידי פלטפרומת המסחר). נקודה חשובה להבנה מבחינת פילוסופיית ה- STOP LOSS: באסטרטגיית המסחר שלי פקודת קטיעת ההפסד נקבעת בשער המצביע על שינוי מגמה לפי מספרי פיבונצ'י (האזור שבין שני הקווים האדומים בגרף), לכן כאשר המדד מגיע לשם מתבצע ההיפוך - לכיוון המגמה החדשה.

יעד הרווח המקורי בטרייד ההיפוך היה הנמוך של היום, אולם החלטתי להציב את פקודת ה- take profit בשער גבוה במעט מכיוון שחששתי שביום שהמדד היה כה חזק הוא יתקשה להגיע בדיוק לשער הפתיחה. כפי שניתן לראות, בשעה 12:00 (נקודה D) המדד נגע בשער ה- take profit שקבעתי והפקודה (שהיתה מוזנת במערכת מבעוד מועד) נתפסה.

כפי שניתן לראות, לאחר מכן המדד שב לעלות, והגיע אף לשיאים חדשים ובסופו של דבר חזר לרדת, אך לאחר סיום הטרייד המשולב (הכניסה ל- LONG ולאחר מכן ההתהפכות) הסתיים מבחינתי יום המסחר ולא היה מקום לשום טרייד נוסף.

סה"כ רווח נאה על הטרייד הזה.

נקודות חשובות לסיכום:
  1. התבנית שאיפשרה את הכניסה לטרייד היתה מוגדרת לחלוטין, ואם היא לא היתה מתממשת באופן מושלם, הטרייד לא היה מתבצע.
  2. פקודת קטיעת ההפסד נקבעה במיקום המצביע על שינוי מגמה.
  3. יעד הרווח בכל אחד מהמצבים (בטרייד הראשון שהוביל להפסד, ובטרייד ההיפוך שהביא לרווח) היה מוגדר כבר ברגע הכניסה לטרייד.
  4. ה"פשרה" לגבי לקיחת הרווח בטרייד ההיפוך נעשתה אומנם בהמהלך הטרייד, אך בקור רוח ועל סמך שיקולים הגיוניים, ולא ברגעי האמת (בהם שיקול הדעת נפגם עקב הלחץ הפסיכלוגי) בהם המדד היה באזור הרלוונטי.
  5. ניתוח בדיעבד מצביע על כך שפקודת לקיחת הרווח מוקמה באופן אופטימלי. דבקות באסטרטגיה באופן מושלם היתה מביאה להפסד.
חג שמח

2 תגובות:

  1. טרייד לא רע, הדבר היחידי שלא ברור לי זה לאחר ההיפוך, והכניסה לשורט, על פי אותו הגיון היה אמור להיות סטופ לוס קניה בקו הירוק של ה-38% והמחיר אכן הגיע אליו לפני שהמשיך לרדת לנקודת היציאה שלך.

    אם לא בא לך לענות על פרטים כאלה זה בסדר, פשוט זה מה שקפץ לי לעין.

    השבמחק
  2. איל,

    קוי הפיבונצ'י המתוחים על הגרף מתאימים לטרייד הראשון - כניסה ללונג. לאחר ההתהפכות יש לצייר קווים חדשים בהתאם למגמה החדשה!

    השבמחק